Webshop
Hvordan hæver jeg en betaling via Stripe?
1. Log ind på Stripe: https://stripe.com/en-dk. 2. Klik på "Payments". 3. Klik på de betalinger hvor der står "Uncaptured". 4. Klik nu på "Capture" for at hæve betalingen på den ordre du er klikket ind på. Du har nu hævet betalingen for den ...
Rediger eksisterende ordre og opkræv restbeløbet
Du har netop lige hørt fra en kunde, som lige har afgivet en ordre, at de gerne vil tilføje nogle ekstra produkter til ordren, så hvad gør du? Ordren er måske allerede betalt for, så hvordan tilføjer du flere produkter og opkræver dem for ...
Hvordan opretter jeg en kategori? (webshop)
Trin 1 Log ind på dit kontrolpanel (har du glemt dine loginoplysninger, så kan du skrive til support@awork.dk og bede om nyt). Trin 2 Vælg "varer" i venstre menu Trin 3 Vælg "kategori" i venstre menu Trin 4 Tilføj navn, korttitel og eventuelt ...
Hvordan ændrer jeg WooCommerce-variationer og attributers soretingsrækkefølge?
Jeg havde for nyligt et problem med en størrelse-attribut der blev vist i den forkerte rækkefølge i menuen. I menuen var rækkefølgen således: S, L, M i stedet for S, M, L. WeeCommerce giver dig mulighed for at ændre denne rækkefølge, og tilpasse den ...
Hvordan styrer jeg lagerbeholdning på mine produkter?
Du kan styre lagerbeholdningen på dine produkter på følgende måde: 1. Find det ønskede produkt ved at tilgå Kontrolpanel > Varer 2. Hold musen hen over produktet og klik på "Lynrediger" 3. Hvis ikke du har sat et flueben i feltet "Administrer ...
Hvordan kan jeg sætte et specifikt produkt til at have gratis fragt?
F.eks.: Du har et produkt som du gerne vil tilbyde fragtfrit mens dine andre produkter fragtes mod betaling. Dette kan gøres på følgende måde: 1. Lav en ny forsendelsesklasse: Gå til WooCommerce > Settings > Shipping > Shipping classes Klik på ...
Hvordan sender jeg et downloadlink til kunder efter et køb?
Klik på "WooCommerce" Klik nu på "Ordrer" Klik på den respektive ordre Klik nu i den respektive vare-sektion, så den folder sig ud Kopiér linket fra vare-sektionen hvor der står "Download-bare varetilladelser" Gå nu til ordrens notesfelt og indsæt ...
Hvordan ændrer jeg en kundes e-mail adresse?
Klik på "WooCommerce" Klik nu på "Kunder" Klik på den respektive kunde og scroll ned til feltet hvor der står "E-mail" Her ændrer du e-mail adressen for kunden og scroller ned i bunden Her klikker du nu på "Opdater profil" Du har nu opdateret kundens ...
Hvad sker der, hvis jeg redigerer et produkt, der kan downloades, efter at kunderne har købt det?
Redigering af en overførselsfilrække (ændring af navn, fil-URL eller begge dele) opdaterer downloadlinkene på tidligere køb, men det efterlader udløbsdatoen og downloads intakte. Tilføjelse af en ny overførsel påvirker ikke tidligere ordrer. Kun nye ...
Hvordan linker jeg til en fil på mit site? Divi
Hvis du ønsker at linke til en fil internt på dit site kan du følge denne vejledning: 1. I dit kontrolpanel skal du i venstre side finde menupunktet Medier > Tilføj Ny 2. Upload den fil du ønsker at lave et link til 3. Når din fil er uploadet skal du ...
Hvordan linker jeg til en fil på mit site? Divi
Hvis du ønsker at linke til en fil internt på dit site kan du følge denne vejledning: 1. I dit kontrolpanel skal du i venstre side finde menupunktet Medier > Tilføj Ny 2. Upload den fil du ønsker at lave et link til 3. Når din fil er uploadet skal du ...
Sådan opretter du et gallerimodul på dit site. Divi
1. Brug Divi Byggeren at oprætte en ny regulær sektion. Indsæt en kolonne række og tilføj Galleri Module 2. Klik derefter på det grå plusikon for at tilføje billeder til galleriet. 3. Du kan vælge, hvor mange billeder du vil have vist på en side. 4. ...
Hvordan laver du en tilbudspris på dit produkt?
Du kan give din produkter en tilbudspris, som afbilledes på hjemmesiden for at angive prisen er en tilbudspris. Resultatet kan du se her: Trin 1: I kontrolpanelet kan du tilgå Varer > Alle varer. Vælg nu det relevante produkt. Trin 2: Under fanen ...
Hvordan opretter jeg et pakkelabel på en ordre?
Pakkelabel via Shipmondo Denne vejledning tager udgangspunkt i Shipmondos system og er ligeledes fra Shipmondo. Du skal derfor logge ind på din konto hos Shipmondo for at oprette dit Pakkelabel på den respektive ordre. --- Sådan håndterer du en ordre ...
Hvor finder jeg alle mine produkter?
Trin 1 Log ind på dit kontrolpanel (har du glemt dine loginoplysninger, så kan du skrive til support@awork.dk og bede om nyt). Trin 2 Klik på “Varer” i venstre sidebar. Trin 3 Du ser nu alle dine produkter som du har i din webshop.
Hvordan redigerer jeg produkter?
Trin 1 Log ind på dit kontrolpanel (har du glemt dine loginoplysninger, så kan du skrive til support@awork.dk og bede om nyt). Trin 2 Klik på “Varer” i venstre sidebar. Trin 3 Klik på det produkt du ønsker at redigere. Trin 4 Du kan nu foretage dine ...
Hvor ser jeg alle mine kunder henne?
Trin 1 Log ind på dit kontrolpanel (har du glemt dine loginoplysninger, så kan du skrive til support@awork.dk og bede om nyt). Trin 2 Klik på “Brugere” i venstre sidebar. Trin 3 Du ser nu alle dine kunder som du har i din webshop. Vær opmærksom på, ...
Fjern et produkt i webshoppen
1. Log ind på din webshop 2. I kontrolpanelet finder du punktet Varer > Alle varer 3. Ud fra den aktuelle vare skal du blot holde musen hen over navnet på produktet og klikke på "Papirkurv" 4. Dit produkt er nu slettet Hvis du vil genskabe et slettet ...
Hvor kan jeg se mine ordrer henne?
Trin 1 Log ind på dit kontrolpanel (har du glemt dine loginoplysninger, så kan du skrive til support@awork.dk og bede om nyt). Trin 2 Klik på “WooCommerce” i venstre sidebar. Trin 3 Du skal nu klikke på "Ordrer" i venstre sidebar. Trin 4 Du ser nu ...
Søg efter kvitteringer i POS
Trin 1 Du starter med at gå ind på POS på din hjemmeside. Trin 2 Her klikker du på "Ordre". Herefter kan du vælge "Mine ordre" eller "Online ordrer", hvor kvitteringerne kommer frem. Trin 3 Du kan også vælge at søge efter kvitteringerne. Trin 4 Du ...
Hvordan styrer jeg lagerbeholdningen for variable produkter?
Trin 1 Når du skal ændre i lagerbeholdningen for dine variable produkter, går du først ind under "varer" og vælger det ønskede produkt. Herefter vælger du "Varianter" og klikker ud for den ønskede variant. Trin 2 Her sørger du for at "Administrer ...
Hvordan opretter jeg en produktvariant?
Trin 1 Du finder punktet "Produkter" i kontrolpanelet i venstre side. Klik på punktet "Produkter" og hefter klikker du på underpunktet "Tilføj ny" Trin 2 Du scroller nu ned til der hvor der står "Varedata - Enkel vare". Trin 4 Klik i dropdownen og ...
Introduktion til din nye webshop
Tillykke med dine nye webshop. For at komme i gang med at bruge din webshop skal du logge på med det brugernavn og den adgangskode du har fået tilsendt. Er dette bortkommet, så kan du blot skrive til os på support@awork.dk og bede om et nyt ...
Guide til POS printer
Trin 1 Når du skal printe en kvittering via POS, skal printeren opsættes sådan her. Trin 2 Du har nu opsat printeren og kan printe kvitteringen.
Sådan opkobler du din webshop til Instagram
Trin 1 Det første du gør er at lave en LookBook. Det gør du ved at: Trykke på "Add new" under "Lookbooks". Indtaster en titel Tilføjer et billede Klikker på "Publish" for at offentligøre din lookbook. Trin 2 Derefter klikker du på "Add node" for at ...
Opret en ordre for en kunde
Sådan opretter du en ordre for en kunde Skulle du stå i den situation at en kunde kontakter dig fordi de gerne vil lægge en ordre, men ikke har adgang til din webshop, kan du oprette en ordre for dem. 1. Log ind på dit kontrolpanel 2. Under ...
Hvordan markerer jeg et produkt til ikke på lager?
Trin 1 Gå til "Varer" Trin 2 Find det specifikke produkt, hold musen over produktet, og klik på "Lynrediger" Trin 3 Når du har klikket på "Lynrediger", så sætter du antal på lageret til 0 og sørger for, at der i feltet "Restordrer" står "Tillad ...
Fjern et produkt i POS
1. Log ind på din webshop 2. I kontrolpanelet finder du punktet Varer > Alle varer 3. Ud fra den aktuelle vare skal du blot holde musen hen over navnet på produktet og klikke på "Papirkurv" 4. Dit produkt er nu slettet Log nu ind i POS (du kan bruge ...
Hvor kan jeg se mine produkter i kontrolpanelet?
Ude i højre side af kontrolpanelet kan du finde punktet: "Produkter" Klik på denne, og vælg efterfølgende: "Alle produkter" Du får nu en oversigt over alle de produkter du har i din webshop. (Bemærk der kan være flere sider hvis du har mange ...
Hvordan opretter eller ændrer jeg levering / forsendelse?
Trin 1 Fra kontrolpanelet i din webshop skal du klikke på "WooCommerce". Trin 2 Klik på "Indstillinger" Trin 3 I fanerne under 'Indstillinger' klikker du på "Forsendelse" (på engelsk vil der stå "Shipping"). Trin 4 Under "Forsendelsezoner" vælger du ...
Hvordan håndter jeg gavekort i mit POS system?
Man kan indløse et gavekort i butikken således: En transaktion startes i dit POS-system Kunden viser gavekortet til ekspedienten Ekspedienten går nu til kontrolpanelet og klikker på Pimwick-plugins -> Indtaster gavekortnummert (man kan blot indtaste ...
Hvordan opretter jeg produkter?
Trin 1 Du finder punktet "Produkter" i kontrolpanelet i venstre side. Klik på punktet "Produkter" og hefter klikker du på underpunktet "Tilføj ny" Trin 2 Du skal nu navngive dit produkt øverst. Samt udfylde alle de felter som er relevante for dig og ...
Oprettelse af filtreringsmuligheder under kategorier
Trin 1: Gå ind på kontrolpanelet. Trin 2: Vælg udseende -> Widgets ude i menubaren til venstre. Trin 3: Vælg den el. de fliteringsmuligheder du ønsker ved at holde musen over punktet, feks. Filtrer varer efter pris. Trin 4: Imens musen holdes nede ...
Sådan tilføjer du billeder til varianter
Trin 1: Tryk på "produkter" og vælg det produkt, du ønsker at tilføje billeder til. Trin 2: Rul lidt ned, tryk på "variations" og herefter trekanten, der plejer ned af, når man holder musen over variablen. Trin 3: Nu klikker du på billede-ikonet. ...
Hvordan opretter jeg rabatkuponer?
Trin 1 Log ind i dit administrationspanel. Trin 2 Hold musen over “Marketing” og klik på “Rabatkuponer” Trin 3 Klik på “Create your first coupon” i midten af skærmen. Trin 4 Indtast navnet på din kupon (det er dette som dine kunder skal indtaste ude ...
Hvordan tilføjer jeg en produktkategori til et produkt?
Trin 1 Klik på “Produkter” ude til venstre Trin 2 Hold musen over det respektive produkt og klik på “Lynrediger” Trin 3 Du ser nu en kasse hvor der står “Produktkategorier”, hvor du markere en, eller flere, kategorier Trin 4 Klik nu på “Opdater” (du ...
Hvad er mulighederne for mersalg i min webshop?
I AWORK er det særdeles vigtigt, at funktionaliteterne og brugeradfærden er i højeste kvalitet. Derfor har vi allerede inkluderet nogle mersalgsmoduler i webshops-løsningerne. Disse moduler gør det muligt for dig at modtage ordrer og sende produkter. ...
Hvordan importerer jeg mine produkter?
Sådan importerer du dine produkter: Log ind i dit administrationspanel. Hold musen over produkter ude til venstre. Klik på “Produktimport”. Du skal nu uploade din CSV-fil med produkterne i. Vælg herefter hvilke kolonner der skal tilknyttes til. Du ...
Hvordan får jeg pengene fra betalingerne i min webshop?
For at modtage betalingskort fra kunderne skal man have en terminal, en indløser og en bankkonto. Nedenfor står beskrevet, hvad disse tre elementer gør i forbindelse med, at der bliver foretaget et køb i din webshop. Terminalen Terminalen skal ikke ...
Hvilke krav skal min webshop opfylde?
For at kunne tage imod betalinger på nettet, så skal din webshop opfylde disse krav: Din virksomhed skal være registreret med et CVR nummer. Har du ikke et CVR nummer, så kan du registrere et her. Din virksomhed skal stå som ejer af domænet, som ...
Next page