Denne vejledning tager udgangspunkt i Shipmondos system og er ligeledes fra Shipmondo.
Du skal derfor logge ind på din konto hos Shipmondo for at oprette dit Pakkelabel på den respektive ordre.
---
Sådan håndterer du en ordre (eksempel)
NB! Der er mulighed for massehåndtering af ordrer og udføre flere handlinger med et klik eller ved at scanne stregkoden på pluksedlerne, men for at gennemgå de processer/faser, som en ordre gennemgår, viser vi her en manuel håndtering af en enkelt ordre.
En oversigt over importerede ordrer findes under menupunktet Ordrehåndtering > Ordrer. For at håndtere en ordre, åbnes ordredetalje ved at klikke på en ordrelinje.
I dette eksempel håndteres ordrenummer 435 med to varelinjer til Lene Hansen.
Klik på Hent plukseddel og en plukseddel for den pågældende ordre åbnes i PDF.
Hvis lagerplacering på varerne er angivet, vil disse fremgå på pluksedlen, som vist på eksemplet herunder.
NB! Der er mulighed for at bruge stregkoder/scanner i forbindelse med håndtering ordrer i Shipmondo. Det bliver dog ikke gennemgået i dette eksempel. Ønsker du at læse mere om håndtering af ordrer med scanner kan det gøres her.
Når vareplukningen er gennemført, åbnes ordren igen og der vælges Opret leverance.
Her angives antallet af varer, der er blevet plukket for ordren og som vil blive leveret i denne leverance.
Lad os antage, at varen med SKU 1HDP4E-1HN03 desværre er udsolgt, og derfor ikke kan leveres.
Vi angiver derfor 0 ud for denne vare.
Klik herefter på Opret.
Der bliver nu oprettet en leverance (nr. 435-1), og varen som ikke kunnet blive leveret forbliver under oversigten Ikke håndteret.
3 Hæv penge på ordren
Vi kan nu hæve penge på ordren.
Klik på Hæv penge på ordredetajler.
Ret evt. beløbet, der skal hæves til og klik på Hæv.
Du vil få en besked på skærmen om hvorvidt hævningen lykkedes. Beskeden vil også blive gemt under Hændelser på ordren.
Der kan nu oprettes en forsendelse (pakkelabel) til leverancen.
Klik på Opret forsendelse.
Hvis forsendelsesskabelon m.m. er opsat korrekt, vil en forsendelse automatisk blive booket med korrekte data og en pakkelabel vil straks være klar til brug.
Din forsendelse er nu oprettet og du kan nu printe din pakkelabel.
Ønsker du at ændre i forsendelsesoplysninger (f.eks. fordi din kunde ønsker en anden leveringsmetode eller en forsendelse skal sendes i flere pakker end normalt), kan du oprette en forsendelse manuelt ud fra din importeret ordre. Se hvordan du gør her.
Ønskes der at vedlægge en følgseddel til kunden med oversigt over hvilke varer, der følger med forsendelsen, er der mulighed for at udskrive denne fra leverancen.
Følgsedlen for leverance nr. 435-1 vil se ud som følgende:
Stadig brug for hjælp? Kontakt os
Sidst opdateret den. juli 20, 2020