Rediger eksisterende ordre og opkræv restbeløbet

Rediger eksisterende ordre og opkræv restbeløbet

Du har netop lige hørt fra en kunde, som lige har afgivet en ordre, at de gerne vil tilføje nogle ekstra produkter til ordren, så hvad gør du? Ordren er måske allerede betalt for, så hvordan tilføjer du flere produkter og opkræver dem for restbeløbet? Her har du en vejledning til netop det.

Først skal du redigere ordren og se efter ordrestatus i drop-down menuen. Skift ordren til "På hold", og opdater ordren. Nu kan du begynde at redigere produkterne.


Kig derefter ned under listen over varer i ordren, og du vil se en knap mærket "Tilføj varer". Klik på den og derefter på knappen "Tilføj produkter", der vises efter det.


Det åbner en pop-up, hvor du faktisk kan tilføje nye produkter. Brug søgefeltet der til at finde de produkter, du vil tilføje, og vælg dem. Klik derefter på knappen "Tilføj", når du er færdig.


Klik derefter på knappen "Genberegn" for at lægge alt sammen. Dette vil opdatere totalen på fakturaen. Det vil også vise, hvor meget der er betalt indtil videre. Derefter ændrer vi ordrestatus til "afventer betaling" og opdaterer ordren.

Når ordren er opdateret, vil vi se i øverste højre hjørne efter boksen "ordrehandlinger". I drop-down menuen vælger du muligheden "E-mail faktura/ordredetaljer" og klik på knappen ved siden af ​​den. Dette sender en kopi af ordren til din kunde. Den vil have et link, de kan bruge til at betale restbeløbet.


Kunden kan også se ordren på sin konto under fanen "ordrer". Der er en knap der, de kan bruge til at betale for alle ordrer med en udestående saldo.


Det er alt, hvad der i det. Så har du redigeret en eksisterende ordre, sat den på hold, tilføjet produkter, omregnet totalen, indstillet ordren til "afventer betaling" og opdateret den.

Det er sådan man redigerer en WooCommerce-ordre, der allerede er blevet betalt for.

    • Related Articles

    • Hvordan ændrer jeg WooCommerce-variationer og attributers soretingsrækkefølge?

      Jeg havde for nyligt et problem med en størrelse-attribut der blev vist i den forkerte rækkefølge i menuen. I menuen var rækkefølgen således: S, L, M i stedet for  S, M, L. WeeCommerce giver dig mulighed for at ændre denne rækkefølge, og tilpasse den ...
    • Opret en ordre for en kunde

      Sådan opretter du en ordre for en kunde Skulle du stå i den situation at en kunde kontakter dig fordi de gerne vil lægge en ordre, men ikke har adgang til din webshop, kan du oprette en ordre for dem.  1. Log ind på dit kontrolpanel 2. Under ...
    • Introduktion til din nye webshop

      Tillykke med dine nye webshop. For at komme i gang med at bruge din webshop skal du logge på med det brugernavn og den adgangskode du har fået tilsendt. Er dette bortkommet, så kan du blot skrive til os på support@awork.dk og bede om et nyt ...
    • Hvordan får jeg pengene fra betalingerne i min webshop?

      For at modtage betalingskort fra kunderne skal man have en terminal, en indløser og en bankkonto. Nedenfor står beskrevet, hvad disse tre elementer gør i forbindelse med, at der bliver foretaget et køb i din webshop. Terminalen Terminalen skal ikke ...
    • Hvilke krav skal min webshop opfylde?

      For at kunne tage imod betalinger på nettet, så skal din webshop opfylde disse krav: Din virksomhed skal være registreret med et CVR nummer. Har du ikke et CVR nummer, så kan du registrere et her. Din virksomhed skal stå som ejer af domænet, som ...