Du har netop lige hørt fra en kunde, som lige har afgivet en ordre, at de gerne vil tilføje nogle ekstra produkter til ordren, så hvad gør du? Ordren er måske allerede betalt for, så hvordan tilføjer du flere produkter og opkræver dem for restbeløbet? Her har du en vejledning til netop det.
Først skal du redigere ordren og se efter ordrestatus i drop-down menuen. Skift ordren til "På hold", og opdater ordren. Nu kan du begynde at redigere produkterne.
Kig derefter ned under listen over varer i ordren, og du vil se en knap mærket "Tilføj varer". Klik på den og derefter på knappen "Tilføj produkter", der vises efter det.
Det åbner en pop-up, hvor du faktisk kan tilføje nye produkter. Brug søgefeltet der til at finde de produkter, du vil tilføje, og vælg dem. Klik derefter på knappen "Tilføj", når du er færdig.
Klik derefter på knappen "Genberegn" for at lægge alt sammen. Dette vil opdatere totalen på fakturaen. Det vil også vise, hvor meget der er betalt indtil videre. Derefter ændrer vi ordrestatus til "afventer betaling" og opdaterer ordren.
Når ordren er opdateret, vil vi se i øverste højre hjørne efter boksen "ordrehandlinger". I drop-down menuen vælger du muligheden "E-mail faktura/ordredetaljer" og klik på knappen ved siden af den. Dette sender en kopi af ordren til din kunde. Den vil have et link, de kan bruge til at betale restbeløbet.
Kunden kan også se ordren på sin konto under fanen "ordrer". Der er en knap der, de kan bruge til at betale for alle ordrer med en udestående saldo.
Det er alt, hvad der i det. Så har du redigeret en eksisterende ordre, sat den på hold, tilføjet produkter, omregnet totalen, indstillet ordren til "afventer betaling" og opdateret den.
Det er sådan man redigerer en WooCommerce-ordre, der allerede er blevet betalt for.