Jeg modtager ikke mails via min kontakt formular

Jeg modtager ikke mails via min kontakt formular

Hvis du ikke modtager mails fra kontaktformularen på din hjemmeside, kan dette skyldes SMTP-oplysningerne ikke er korrekt opsat på din side.
Typisk sker det når du har skiftet adgangskode på den mail 
Du kan gøre følgende for at rette dine SMTP-oplysninger:

1. Log ind på din løsning og find Mail Bank i kontrolpanelet til venstre



2. Vælg underpunktet "Setup Wizard"

3. Trin 1. Udfyld eller sørg for at "From name" (Navnet der skal vises modtageren) og "From Email" (Emailen som der skal sendes fra) er udfyldt. 



4. Trin 2. Udfyld følgende eller sørg for at de er udfyldt korrekt (hvis alle felter allerede er udfyldt på forhånd så prøv blot at indtaste 8. Adgangskode og gå videre til næste trin):
      1. Email Address: Samme email som i forrige trin
      2. Mailer: "Send Email via SMTP"
      3. SMTP host: Din SMTP host*
      4. Encryption: Krypteringsvalg på din mail*
      5. SMTP Port: Portnummer til din udgående bakke*
      6. Authentication: "Login"
      7. Username: Din email-adresse
      8. Password: Adgangskoden til din email.
      9. Fjern flueben i feltet "Yes, send a Test Email upon clicking on the Next Step Button to verify Settings"
Klik på "Next Step"

* SMTP indstillinger varierer fra udbyder til udbyder:
      AWORK webmail
      Office 365
      Gmail



5. Trin 3: Indtast nu en email adresse som testmailen skal sendes til og klik på "Send Testmail". 



6. Hvis du har indtastet alle info korrekt burde du nu få en besked om at din mail er sendt. Klik på "Save setting".



6.1. Hvis du får en besked om at mailen fejler skal du dobbelttjekke alle SMTP-oplysninger som indtastet i punkt 3 og 4. 


Vær opmærksom på at Gmail og Office kan give problemer, hvis der er opsat 2-trins-bekræftelse på din konto. I så fald skal du lave en app-adgangskode som du indtaster i stedet for den normale adgangskode til din mail i punkt 4 - felt 8. 
Læs mere her om Gmail app-adgangskoder





    • Related Articles

    • Jeg modtager ikke mails i Outlook

      Trin 1 Log ind med dine oplysninger på webmail.awork.dk/ Hvis du kan se at du har modtaget mails herinde, som du ikke har modtaget i dit mailprogram, kan du nu prøve at opdatere oplysningerne i dit mailprogram: Trin 2 I Outlook skal du ...
    • Jeg modtager ikke mails i Thunderbird

      Trin 1 Log ind med dine oplysninger på https://webmail.awork.dk Trin 2 Hvis du kan se at du har modtaget mails herinde, som du ikke har modtaget i dit mailprogram, kan du nu prøve at opdatere oplysningerne i dit mailprogram: Klik på ...
    • Jeg kan ikke sende mails i Outlook

      Trin 1 Log ind med dine oplysninger på webmail.awork.dk Hvis du kan sende mails herinde, som du ikke kan sende i dit mailprogram, kan du nu prøve at opdatere oplysningerne i dit mailprogram: Trin 2 I Outlook skal du ...
    • Videresendelse af mails fra min webmail

      Hvis du ønsker at vidersende de mails som du modtager på din webmail, kan du gøre følgende: 1. Log ind på webmail (www.mail.awork.dk/). Hvis ikke du kan huske dit login til din webmail kan du altid tage fat i AWORK support på support@awork.dk og bede ...
    • Hvordan finder jeg modtagers certifikat via LDAP (Outlook)?

      Hvis AWORK eller du selv har opsat LDAP-adresseliste i Outlook kan du gemme din modtagers certifikat via Outlook uden at du skal igennem medarbejdersignatur.dk > selvbetjening. Hvis du er i tvivl om du har dette opsat kan du se i dit adressekartotek ...