Hvis du ikke modtager mails fra kontaktformularen på din hjemmeside, kan dette skyldes SMTP-oplysningerne ikke er korrekt opsat på din side.
Typisk sker det når du har skiftet adgangskode på den mail
Du kan gøre følgende for at rette dine SMTP-oplysninger:
1. Log ind på din løsning og find Mail Bank i kontrolpanelet til venstre
2. Vælg underpunktet "Setup Wizard"
3. Trin 1. Udfyld eller sørg for at "From name" (Navnet der skal vises modtageren) og "From Email" (Emailen som der skal sendes fra) er udfyldt.
4. Trin 2. Udfyld følgende eller sørg for at de er udfyldt korrekt (hvis alle felter allerede er udfyldt på forhånd så prøv blot at indtaste 8. Adgangskode og gå videre til næste trin):
1. Email Address: Samme email som i forrige trin
2. Mailer: "Send Email via SMTP"
3. SMTP host: Din SMTP host*
4. Encryption: Krypteringsvalg på din mail*
5. SMTP Port: Portnummer til din udgående bakke*
6. Authentication: "Login"
7. Username: Din email-adresse
8. Password: Adgangskoden til din email.
9. Fjern flueben i feltet "Yes, send a Test Email upon clicking on the Next Step Button to verify Settings"
Klik på "Next Step"
* SMTP indstillinger varierer fra udbyder til udbyder:
AWORK webmail
5. Trin 3: Indtast nu en email adresse som testmailen skal sendes til og klik på "Send Testmail".
6. Hvis du har indtastet alle info korrekt burde du nu få en besked om at din mail er sendt. Klik på "Save setting".
6.1. Hvis du får en besked om at mailen fejler skal du dobbelttjekke alle SMTP-oplysninger som indtastet i punkt 3 og 4.
Vær opmærksom på at Gmail og Office kan give problemer, hvis der er opsat 2-trins-bekræftelse på din konto. I så fald skal du lave en app-adgangskode som du indtaster i stedet for den normale adgangskode til din mail i punkt 4 - felt 8.
Læs mere her om Gmail app-adgangskoder