OBS: Der tages udgangspunkt i en Samsung telefon, så der kan være forskelle i hvordan andre mærker viser de enkelte indstillinger.
Gå til dine “Indstillinger” menu.
Denne kan findes i oversigten over dine apps, men en genvej kan også findes i højre top hjørne af din drop down menu.
Klik på "Konti"
Tryk på "Tilføj konto"
Tryk på "Microsoft Exchange ActiveSync"
Udfyld emailadresse og adgangskode.
Tryk "Næste"
Da du i tilfælde af at din telefon bliver stjålet, vil have mulighed for at slette dine emails og andet kontodata via fjernkontrol fra din webmail, skal du give samtykke til dette for at kunne sætte kontoen op.
Det gøres ved at vælge “OK” i den boks der kommer frem i det at du trykkede “Næste” efter den tidligere vejledning.
TIP: Kommer “Fjernsikkerhedsadministration” boksen ikke frem ved dig, men istedet en side hvor du har mulighed for at definere yderligere indstillinger, så kunne det tyde på at din telefon ikke har held med at kontakte Office365 systemet. Dette kan der være flere årsager til, som for eksempel: lokal Netværks blokering, netværks fejl, dårlig/ingen forbindelse, eller lignede netværk/sikkerheds foranstaltninger.
Det anbefales dog, at før du tager kontakt til din lokale netværks administrator/internetudbyder, forsøger følgende: genstart af telefonen og gør et nyt forsøg på opsætning. Skift fra WiFi til 3G og forsøg igen. Skift fra 3G til WiFi og forsøg igen. Forsøg eventuelt at gøre ovenstående i forskellige rækkefølger. Har du fortsat problemer, bedes du tage kontakt til din netværks administrator og/eller Internet udbyder.
Udfyld synkroniseringsindstillinger
Klik på "Næste"