Exchange mail opsætning Android enheder

Exchange mail opsætning Android enheder

OBS: Der tages udgangspunkt i en Samsung telefon, så der kan være forskelle i hvordan andre mærker viser de enkelte indstillinger. 

Trin 1

Gå til dine “Indstillinger” menu.

Denne kan findes i oversigten over dine apps, men en genvej kan også findes i højre top hjørne af din drop down menu.

Trin 2

Klik på "Konti"

Trin 3

Tryk på "Tilføj konto"

Trin 4

Tryk på "Microsoft Exchange ActiveSync"

Trin 5

Udfyld emailadresse og adgangskode.

Tryk "Næste"

Da du i tilfælde af at din telefon bliver stjålet, vil have mulighed for at slette dine emails og andet kontodata via fjernkontrol fra din webmail, skal du give samtykke til dette for at kunne sætte kontoen op.

Det gøres ved at vælge “OK” i den boks der kommer frem i det at du trykkede “Næste” efter den tidligere vejledning.


TIP: Kommer “Fjernsikkerhedsadministration” boksen ikke frem ved dig, men istedet en side hvor du har mulighed for at definere yderligere indstillinger, så kunne det tyde på at din telefon ikke har held med at kontakte Office365 systemet. Dette kan der være flere årsager til, som for eksempel: lokal Netværks blokering, netværks fejl, dårlig/ingen forbindelse, eller lignede netværk/sikkerheds foranstaltninger. 

Det anbefales dog, at før du tager kontakt til din lokale netværks administrator/internetudbyder, forsøger følgende: genstart af telefonen og gør et nyt forsøg på opsætning. Skift fra WiFi til 3G og forsøg igen. Skift fra 3G til WiFi og forsøg igen. Forsøg eventuelt at gøre ovenstående i forskellige rækkefølger. Har du fortsat problemer, bedes du tage kontakt til din netværks administrator og/eller Internet udbyder.

Trin 6

Udfyld synkroniseringsindstillinger

  • Periode til at synkronisere e-mail: Du kan her vælge hvor langt tilbage din telefon skal vise emails. Hvis du vælger standarden på 3 dage, vil det kun være emails modtaget og sendt indenfor de sidste 3 dage, der vil være at finde på din telefon. Denne periode kan opsættes og nedsættes efter behov.
  • Synkroniseringsplan: Her styres synkroniseringsintervallet for din telefon. (Anbefalet: Automatisk)
  • Hentningsstørrelse på e-mail: Her kan du sætte en grænse, som gør det muligt for dig at undlade emails fra synkroniseringen, såfremt de er større end den valgte størrelse.
  • Periode til at synkronisere kalender: Du kan her vælge hvor langt tilbage din telefon skal vise kalenderaftaler. Hvis du vælger standarden på 3 dage, vil det kun være kalenderaftaler 2 uger tilbage i tiden der vil være at finde på din telefon. Denne periode kan opsættes og nedsættes efter behov.

Klik på "Næste"

Trin 7

Klik på "Udført" for at fuldende opsætningen.

Trin 8

Din Office365-Exchange mail konto er nu opsat og klar til brug.
    • Related Articles

    • Opsæt Exchange mailkonti på Android

      Office 365 mailopsætning – Android Exchange opsætning Der tages udgangspunkt i en Samsung telefon. Der kan være forskelle i hvordan andre mærker viser de enkelte indstillinger. Find og åben Indstillinger fra Appmenuen. Gå til Sky & Konti Klik ...
    • Opsætning af mails til Android enheder

      Trin 1 Gå ind i indstillinger Trin 2 Scroll/rul ned og klik på "konti" Trin 3 Vælg "Tilføj konto" Trin 4 Vælg enten POP3-konto eller IMAP email Trin 5 Indtast din mail-adressen og klik på "næste". Trin 6 Indtast adgangskoden til din mail og klik på ...
    • Sådan ser du alle dine mail-adresser i AWORK Mail Portal

      Denne vejledning er til dig som har adgang til alle jeres mail-adresser i AWORK Mail Portal. Hvis du ikke har det, og du er ejer / administrator af mail-adresser hos din / jeres virksomhed, så tag kontakt til web-support@awork.dk for at få adgang. ...
    • Opsæt Exchange mailkonti på iPhone

      Exchange opsætning Hvis du har købt en løsning af AWORK som indeholder Office365 med Exchange skal du benytte følgende opsætning: Tryk på indstillinger på din iPhone eller iPad Tryk på Adgangskoder & Konti Under konti, tryk på Tilføj konto Tryk ...
    • Opsætning af mail på iPhone

      Trin 1 Gå til "Indstillinger" og klik på "Mail Trin 2 Klik på "Konti" Trin 3 Klik nu på "Tilføj konto" Trin 4 Vælg nu "Anden" over listen af emailservices Trin 5 Vælg "Tilføj e-mailkonto" Trin 6 Udfyld "Navn" (navnet som modtagere vil se når du ...